בצעד חריג נקברו הלילה בשטח גבעת אביתר שבשומרון אפרים (32) ובנו יוסף (6) באואר, שנהרגו אתמול (ראשון) בתאונת דרכים קטלנית בכביש 505 בין היישוב מגדלים למאחז. אפרים, היה ממקימי אביתר ולכן הוחלט כי מקום קבורתו יהיה בגבעה. מאות חברים ובני משפחה מהשומרון הגיעו להלוויה בליווי של כוח צבאי - זו למעשה הפעם הראשונה שבה נקבר אדם בשטח המאחז. גורם ביטחוני טען כי הדבר נעשה ללא תיאום וכי אין בית עלמין מוסדר במקום.
2 צפייה בגלריה
הלווייתם של אפרים ויוסף באואר במאחז אביתר
הלווייתם של אפרים ויוסף באואר במאחז אביתר
הלווייתם של אפרים ויוסף באואר במאחז אביתר
2 צפייה בגלריה
הלווייתם של אפרים ויוסף באואר במאחז אביתר
הלווייתם של אפרים ויוסף באואר במאחז אביתר
הליווי הצבאי בהלוויה
הדיווח על התאונה התקבל בשעה 14:16 במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון. חובשים ופרמדיקים של הארגון בשיתוף כוח רפואה של צה"ל טיפלו ב-4 פצועים, ומותם של אפרים ויוסף נקבע במקום.
רב-רשף אופיר לוי, מפקד המשמרת שעסק בחילוץ הנפגעים מהרכב שהתהפך, סיפר: "עם ההגעה לזירת התאונה זיהינו זירה קשה, שבה שני כלי רכב פרטיים במרחק של כ-100 מטרים האחד מהשני עם סימני פגיעה קשים. במהלך הערכת המצב עלה כי באחד הרכבים ישנם שני לכודים הרוגים, ילד ולידו גבר. בנוסף לכך ילדה כבת חמש פצועה קשה, וגבר במצב בינוני. מיד התחלנו בפעולות חילוץ שנמשכות זמן רב עקב עוצמת הפגיעה ומורכבות החילוץ".
פרמדיק מד"א נריה תקוע וחובש רפואת חירום בארגון שחר אלוילי סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים קשה בין שני כלי רכב פרטיים. נהג הרכב גבר, כבן 40, היה לכוד בתוך הרכב וחולץ על ידי לוחמי האש. בנוסף, בסמוך נמצא ילד כבן שלוש, שניהם היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה וסבלו מפגיעות רב מערכתיות ולא נותר לנו אלה לקבוע את מותם במקום".
המאחז אביתר הוקם ב-2021. לאחר מאבק בין המתנחלים לממשלה, נחתם הסכם שבמסגרתו עזבו המתנחלים את המקום באופן עצמאי - בתמורה להכשרת הקרקע לעלייה מחודשת ולהקמת ישיבה במקום. באוקטובר באותה שנה נחשף ב-ynet כי כ-60 דונמים יכולים לשמש אדמות מדינה במקום, אך למרות ההסכם ואיתור האדמות - הממשלה לא השלימה את הליך הכשרת הקרקע.
לאחר הפיגוע הקשה סמוך לעלי ביוני האחרון, שבו נרצחו ארבעה בני אדם, עלה גרעין אביתר למקום שוב - ללא תיאום - והקים שם ישיבה. כמה שבועות לאחר מכן, סוכם כי בשלב ראשון תוקם שם ישיבה לצד מוצב צבאי - מה שלמעשה היה "אישור" של הדרג המדיני למתנחלים לשהות במקום, באופן לא מוכרז. קבורת האב והבן בלילה נחשבת לצעד נוסף בניסיון לקבע את מעמד המאחז.